http://sejarahkgbudu.blogspot.com/

Salam Terkini..paneh lagi..baru angket drpd Sabokkkk...??

http://sejarahkgbudu.blogspot.com/

Sila layari weehhh demeh???

http://www.facebook.com/pages/Lepeh-Pahang/1budu/321609856243?ref=ts

Dimaklumkan..Kg. Budu telah ada alat canggih zaman moden ini...iaitu Facebook(FC)sendiri....dgn adanya FC ini memudohkan kita berhubung, bercerita, bertanya khabor hel kampung, hel sdra2 kita, menyampeikan makluman terkini sama ada suka atau sedih dll hel...tanpa kita menggunakan lagi SMS...membazir dan lambet serta sakit jari2 menaipnya....lagi pun buat masa ni SMS mehel...kita kena berjimet.

Oleh itu, cara nok daftar dgn FC ni sedey met (senang jerr). Mula2 deme copy URL ni...:

http://www.facebook.com/pages/Lepeh-Pahang/1budu/321609856243?ref=ts

Pas teh...deme tampel (paste) di ruangan URL dibhg kanan atas noh...sebeloh kanan tanda kekotok sebeloh tanda anok panoh bulat biru, atau mcm nehh <--- --->

Lepas tampel tehh demeh tekan Enter..mengkenya akan keluor lah FC Budu tu yang komeh buat...dgn itu demeh boleh lah menaip apa2 cerita dalam kekeotok FC tu ...kemudian tekan enter lagi sekali...terapaprlah cerita kita tadi...kemudian orang lain akan komen pulak....begitulah seterusnya.

Ok ye....kalau tak faham email kpd komeh..OK.

TK.

Terima Kasih Komen Sdra/i....

Wksalam Sdra/i..dan Pak Andak yang dihormati,
Terlebih dahulu saya selaku S/usaha Kelab Anak-anak Watan di Ibu Kota mengucapkan berbanyok2 terima kasih kerana melawat Blog Ikatanbudu yang kita sayangi ini. dan terima kasih juga kerana telah memberi pandangan yang ikhlas dan bernas dlm ruangan ini. Terlebih dahulu mohon maaf dgn penjelasan ini jika sekiranya agak terkasar.
i. Untuk makluman sdra/i Ikatanbudu merupakan satu pertubuhan yang kerdil dalam peringkat penajaan dan baru setahun jagung nak hidup...tapi walaupun begitu kome faham ianya menjadi harapan yang besar kepada sdra/i utk kami menjayakan beberapa program pembangunan seiring dengan kemajuan negara dan dasar2 Kerajaan bawah pimpinan PM orang Pahang (Datok Najib)...Rasanya kome tak mampu melaksanakan semua perkara disebabkan Kos yang tinggi dan ianya diluar bidang kuasa persatuan kome hanya berkisar dalam bidangkuasa Kebajikan Sosial kepada Ahli-ahli dan Warga ADUN Benta sahaja. Walaupun begitu kami perlu berhati2 dalam langkah kami merancang dan melaksakan sesuatu aktiviti Kebajikan Sosial ini kerana kami bimbang ianya nanti akan menjadi satu isu yang boleh memecahkan keharmonian antara Anak-anak Watan Budu/Benta/Lipis atau pun Pahang yang telah wujud didalam Kota KL ini. Kami tidak mahu nanti orang menganggap kami seolah2 ingin bersaing dengan Persatuan2 yang lebih besar daripada kami. Sesungguhnya Ikatanbudu ditubuhkan adalah sebagai "Wadah" (Alat) untuk kami di Ibukota dan Bandar lain serta Sdra/i drpd Kampung bertemu, mengeratkan silatulrahim, bantu membantu serta tolong menolong jika diperlukan. Maklumlah bila dah berjauhan dgn sdra mara drpd Kg. kome perlu ada satu persatuan yang kuat utk kome melepasi rintanagn dan halangan2 didalam bandar Besar yang mencabar ini.Jadi, dengan adanya Ikatanbudu ini dalam Kotaraya ini, sedikit sebanyok kome dapat berinteraksi atau berberhubung melalui SMS, EMAIL, FACEBOOK (1budu), TALIPON dll agar semangat 1Budu bergotongroyong (berderau) dikekalkan terutamanya dalam kerja2 kenduri atau pun Urusan Kematian dll. Walaubagaimanapun kome amat berbesor hati dan mengalu2kan sdra/i daripada Kampung2 dalam Mukim Budu/ADUN Benta bersama2 membantu serta menjayakan apa juga program yang akan dilaksanakan dimasa akan datang.Jadi, Bab buat program besor2 ni kome serahkan kepada sahabat saya YB Dato Sofie Datok Razak dan juga YB Kekanda saya hormati YB. Dr. Saharom MP Lipis untuk mengatur program dicadangan2 didalam Kawasan Budu atau Lipis.

ii. Berkenaan penambahan AJK, buat ketika ini utk makullun sdra/i, kami ketika ini bercadang melantik 10-15 oarang AJK sahaja dulu, kami akan melantik AJK Biro2 kepada Sdra/i yang berminat dan suka meyertai Persatuan Ikatanbudu ini, jangan bimbang. Buat ketika ini Ikatanbudu bercadang mendaftarkan dengan nama lain iaitu "KELAB ANAK-ANAK WATAN IBUKOTA"..syarat keahlian akan dibuka kepada semua warga Kampung Budu berada di KL/Bandor Lain/Budu/warga ADUN Benta yang berminat dan juga akan keahlian akan dibuka kepada Ahli Bersekutu (Sdra/i yang berkahwin dgn orang2 Budu atau pernah berkerja diADUN Benta). Buat ketika ini kome sdg fokus dua pekara, iaitu Penubuhan Koperasi Anak Watan yang baru diluluskan (Yuran Masuk sdg ditimbangkan samada RM100, RM200 dll) dan Sejarah Pembangunan Kg. Budu yang diketuai oleh Haji Anuar Cik Gu Deraman Seberang Paya, yang akan menekankan bagaimana keadaan Kg. Budu sekitar tahun awal tahun 1960an yang berlumpur tanah merah hingga menjadi sebuah Kampung yang agak moden lengkap kemudahan asasnya jalanraya bertar, api letrik dan air paip. Kome AJK juga bercadang akan membuat program Jamuan Hari Raya Aidil Fitri 2010 dengan resipi istimewa yang pasti menjadi nostalgia kita iaitu Pulut Kukus Cabut Beneh bersama Taik Monyok, Lokasi dan tarikh akan diberitahu kelak. Kami juga bercadang ingin membuat program di Budu satu hari nanti, itupun jika YB Dato' Sofie sahabat saya membenorkannya sebab kome dah melompat sempadan....kita tengok dulu yeekk??. Entah2 YB nok sponsor???

Akhir sekali sekali lagi saya selaku S/usaha Kelab mengucapkan berbanyaok2 terima kasih diatas cadangan bernas sdra/i terutama sekali cadangan ikhlas. Saya mohon maaf jika penjelasan saya tulis ini menyinggung perasaan dan naluri sdra/i begitu juga kpd kekanda saya (pak andak)mohon jari sepuluh diatas penjelasan yang panjang lebar ini.
Teriama kasih.

Ibrahim abdullah
http://ibrahim4000.blogspot.com
facebook Budu: Taip shja "1budu" di facebook.

MAKLUMAN - KOPERASI DILULUSKAN

Salam Sdra/i...
Sukacita dimaklumkan bahawa KOPERASI PERSATUAN KELAB ANAK-ANAK WATAN sudah pun dilulus oleh R.O.S., Perkara ini telah dimaklumkan oleh Sdra Hj. Nuar Deraman Pengurus Koperasi kita kepada AJK semalam. Jadi langkah seterusnya, kami AJK akan bermesyuarat menentukan beberpa Syarat terutama berapa ringgit patut kita kenakan kepada Ahli-ahli yang ingin joint Koperasi ini. AJK akan mengadakan mesyuarat tidak berapa lama lagi.

TK banyok2.

http://pekap2010.blogspot.com/

PERSERTA BERGAMBOR RAMEI BERSAMA YDP YBHG DATOK SULAIMAN IBRAHIM SELEPAS PERTANDINGAN.





http://pekap2010.blogspot.com/